Välkommen

I Ett Hus

måndag 17 januari 2011

För att lyckas

För att lyckas i köket måste man tycka om att laga mat och våga testa sig fram. Och för att just tycka att det är kul att laga mat så måste man ha en BRA kniv. Det är nog a och o. Förr köpte man knivar på billiga affärer för att man tyckte att det inte spelar nån roll, men oj så fel man kan ha. För några år sedan fick jag en riktig kniv i julklapp av min bror (som är kock). Den använde jag mycket flitigt! Men jag diskade den i diskmaskinen, och det får man INTE göra! Denna julen fick jag en ny kniv av min bror och den är bara sååå bra! Den diskas för hand. ;)
Nej nu ska jag börja att rensa lite i förrådet, snart ska man ju ta sig in för att hämta grillen osv. för våren är väl påväg... Eller?

Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Helt rätt val av kniv! Man ska inte diska den i maskinen. Men jag har jobbat i kök där de kört knivar i maskinen ändå och den enda som håller är just victorinox. Jag ska unna mej hela settet med trähandtag, file'kniven blir först ut:)

    SvaraRadera