Välkommen

I Ett Hus

fredag 21 januari 2011

För ett år sedan...

Ja, för ett år sedan va jag nere på mvc för att kontrollera att vattnet gått, och japp det hade det, dock hade jag inte regelbundna värkar. Men bb ville ha in mej för att ha kollen på mej. :) Så vi ringde till farmor så hon fick komma och ta hand om sonen. Sen åkte vi in till bb och kollade så att allt stod bra till. Och det gjorde det, jag var öppen 3-4 cm. Tiden gick och inga direkta regelbundna värkar, så vi och barnmorskan hade inte lust att vänta så de satte igång mej vid sjutiden och det gick sakta, MYCKET sakta... (tyckte jag iaf) Kvällen gick och natten kom. Eftersom vattnet gått såpass tidigt så fick jag vid midnatt penecilin. Jag var mycket trött och visste inte om jag skulle klara detta på egen hand, så de kallade på läkare för att ta nån bedövning i livmodertappen, när läkaren kom så var det försent. Jag hade öppnat mej till 9 ½ cm så det fanns inget att sätta nålen i, så jag fick lägga mej på sidan för att ge den sista vridningen på huvudet. Direkt jag hade lagt mej på sidan så kom krystvärkarna. Sex krystvärkar senare kom vår underbara dotter ut, 22 januari 02.54! Lyckan var total,nu hade vi två perfekta barn! <3
Så under helgen ska vi fira 1 års barnet med tårta och bullar! Tänk det är hela ett år sedan!!!! Tiden bara flyger iväg..

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar