Välkommen

I Ett Hus

torsdag 24 februari 2011

Ska försöka..

Idag har jag suttit mycket framför datorn och letat information om: Höftledsluxation.
Ja det är ju just vad vår dotter har. Jag tycker inte att jag hittade så mycket, speciellt inte om det upptäcks sent. Jag har fortfarande många frågor kring detta. Jag har försökt leta bilder, så att man kan få en uppfattning om hur det kommande halvåret kommer att se ut. Hittade några lugnande bilder, och några hemska... Det jag känner är värst är ju sträckningen som ska göras innan operationen. Och sen själva operationen oxå. Så jag har nu bestämt mej för att jag faktiskt ska blogga om våra dagar på sjukhuset och i hemmet efter. Lägga upp bilder just så att andra i vår situation (eller de som är nyfikna) kan få se hur det ser ut. För det hade jag haft nytta av idag.. Visst alla kommer ju inte ha det på samma sätt, men på något sätt så vill man ju ändå se och läsa lite om detta innan.

Hela situationen har smält in lite nu, hon kommer ju att bli bättre. Hon kommer att få gå normalt och kunna vara som de andra barnen. TUR att det upptäcktes nu och inte senare. För ju senare det upptäcks ju svårare blir det att rätta på felet.. Så tur i oturen.

Jag och dottern kommer att bosätta oss på sjukhuset för sträckning i två veckor den 9 mars. Sjukhuset ligger ju inte i hemorten, utan ca 11 mil ifrån. Så det blir ju kanske inte så många dagar med besök hemifrån, men det får man väl ta. Brorsan bor ju iaf i närheten så han kommer kanske nån dag.

Nu ska jag och sonen mysa lite i soffan innan det är dax för sängen.

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar