Välkommen

I Ett Hus

lördag 12 mars 2011

Stäckbehandling

Hej allihopa!
Sjukhuset har inte internet som pasienter kan ta del av så det har varit några dagar utan. Gud vad man är beroende.. ;) haha Men nu har mannen fixat ett sånt kontantkort till mej. :)

Så nu ligger dottern i en såkallad sträckbehandling. Innan man kom hit hade man ju inte läst så mycket om detta så jag va ju super nervös. Men det har faktiskt gått bra! Mycket bättre än vad jag kunnat föreställa mej. Hon har anpassat sig mycket bra. Dock måste hon sysselsättas hela tiden så det sätter ju en stor press på mej. Hon tröttnar fort på leksaker och slänger dom i golvet. Så man ser fram emot att få besök som tar upp lite tid. Allt handlar om att försöka att göra något hela tiden. Så det blir många promenader i sjukhusets korridorer. En sak som jag var orolig över va just detta med mat och sov. Men vad det gäller maten så visade hon att det var inga problem att "ligga" i sängen och äta. De ligger ju inte direkt still hela tiden. När det gäller sovningen så har det gått bra. Den första natten vaknade hon var femte minut i två timmar. Sen var femtonde minut i yttligare två timmar. Sen resten av natten vaknade hon varje timme. Andra natten vaknade hon var femtonde minut i två timmar och sen vaknade hon varannan timma resten av natten. Och den tredje natten sov hon nästan hela natten. Det som då har varit svårt har ju varit att inte få ta upp henne i famnen. Då gäller det att ha sina knep för att lugna ändå.
Så det enda som varit jobbigt är ju känslorna, att se min dotter ligga sådär och veta att denna prosess är LÅNG! Vid jul är ju allt färdigt förhoppningsvis. Sen att inte få vara hemma på en så lång stund. Och privat livet. plötsligt kommer en sköterska in och kollar läget eller ska hämta sopor eller ska ta morgondagens beställning av mat.
Men men vad gör man inte för att hon ska få bli bra och kunna springa med sina kompisar i framtiden.
Men såhär ser det ut för henne, och så ska hon "ligga" i två veckor.


Ja ni ser, hon sitter inte helt fast som jag trodde de skulle göra. :)

Ha det så bra!
Nu ska jag se om jag orkar att titta på melodifestivalen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar